Online klantenservice & automatisering

Hoe beter je klantenservice, hoe meer mensen er een beroep op doen. Hou het groeiend volume en de druk op de serviceafdeling beheersbaar met een overzichtelijke webcare tool gecombineerd met chatbots.

Spotler Engage Online klantenservice & Automatisering
Lever topservice aan jouw klanten

De ene klant wil zijn verhaal kwijt via een reviewsite, de ander stelt direct zijn vragen via WhatsApp. Bied jouw klanten de vrijheid om het kanaal te kiezen, zonder dat je zelf het overzicht op je berichtenstroom verliest.

Schep orde in de chaos door efficiënt werken te faciliteren. Dat begint met strak overzicht. Een goede webcare tool aangevuld met slimme chatbots zorgen voor een soepele samenwerking en het snel en efficiënt afhandelen van klantvragen. Zo houdt jouw team grip op alle binnenkomende berichten.

De berichtenstroom van een goed bezochte klantenservice is soms lastig onder controle te houden. Met een goed ingerichte webcare tool komen de berichten direct overzichtelijk binnen. Door workflows in te richten en berichten toe te wijzen kunnen medewerkers snel en relevant reageren. Klanten hoeven dus nooit lang te wachten op een reactie.

Precies weten wat er zoal bij de klantenservice binnenkomt? Hoeveel vragen jouw medewerkers per uur beantwoorden? Waar is tijd te winnen? Breng deze informatie in beeld en gebruik het om de snelheid, efficiëntie én kwaliteit van de service te verhogen en je servicestrategie te verfijnen.

Omnichannel klantenservice Accordeon Engage webcare streams Rapport Spotler Engage

Creëer synergie tussen medewerkers en chatbot

Chatbots beantwoorden zelfstandig veelgestelde vragen, vragen alvast extra gegevens uit of routeren complexere vragen direct naar de juiste medewerker. Dankzij deze efficiëntie en de schaalbaarheid houden jouw medewerkers meer tijd over voor de klant.

Chatbots zijn 24 uur per dag beschikbaar en kunnen grote volumes aan. Ze vangen veel voorkomende klantvragen en -gesprekken voor je af. Oók in het weekend. Is een vraag te complex? Dan biedt een chatbot de klant een soepele hand-over naar een echte medewerker.

Gebruik Artificial Intelligence (AI) niet alleen om vragen automatisch te beantwoorden of toe te wijzen, maar ook om de gebruikerservaring constant te verbeteren. Door AI proactief suggesties te laten doen, wordt jouw chatbot steeds slimmer.

Hoe meer informatie je aan de chatbots geeft, hoe effectiever ze kunnen werken. Gebruik je archief met klantinteracties om meer uit je chatbots te halen. Zo vul je veelgestelde vragen aan en maak je de routering nog effectiever.

Spotler Engage accordeon chatbots Spotler Engage Spotler Engage chatbot feasibility report
Plusses

Klaar om jouw online dienstverlening te optimaliseren?

We laten je graag de voordelen zien van efficiënte klantenservice en slimme automatisering.

Bereikbaar via het favoriete kanaal van jouw klant

Maak het je klanten makkelijker door via ieder kanaal, van reviewsite tot WhatsApp, bereikbaar te zijn. De klant blijft tenslotte altijd koning!
Result
Optimaal
klantgemak

Breng alle communicatiekanalen bij elkaar

Breng alle communicatie met de serviceafdeling in één overzicht bij elkaar zodat jouw mensen tijdig en correct kunnen reageren.
Result
Alle
kanalen in 1

Werk overzichtelijk met slimme routering

Beantwoord veel voorkomende vragen met een chatbot of met automatische antwoorden. Kan de vraag niet direct beantwoord worden? Dan zorgen onze tools voor een soepele handover naar een servicemedewerker.
Result
Slimme
routering

Verbeter performance met real-time webcare statistieken

Verbeter service- en teamperformance door de data uit iedere conversatie te analyseren en daar de inrichting van de oplossing op aan te passen en uit te breiden.
Result
Verbeter
performance
Plusses
Klaar om te groeien op klanttevredenheid en efficiëntie?

We laten je graag zien hoe jij je service verbetert met de inzet van een goede webcare tool en automatisering.

Niet alleen wij zijn overtuigd

Bouwen aan echt betrokken en blije klanten is iets wat niet alleen ons blij maakt, maar ook de digitale wereld. En dat is niet onopgemerkt gebleven.

Laat je inspireren!

Spotler Engage • 4 minuten leestijd • 24/06/2020

Hoe automatisering van klantenservice jouw organisatie verder helpt

Het aantal serviceberichten dat binnenkomt via social media en messaging kanalen is de afgelopen jaren aanzienlijk toege...
Lees verder Arrow right
• 10 minuten leestijd

Chatbots: een game changer voor klantcontact

De combinatie van chatbots en menselijk inzicht zorgt voor betere service en een verhoogde klanttevredenheid. Benieuwd w...
Lees verder Arrow right
Spotler Engage • 5 minuten leestijd • 08/09/2020

Waarom servicemedewerkers niet bang moeten zijn voor chatbots

Rond 2021 zal 15% van al het klantcontact wereldwijd volledig door AI worden afgehandeld. Betekent deze voorspelling van...
Lees verder Arrow right